2014. április 6., vasárnap

Közösségi média használat - Facebook vs. valós élet?

Ma ünnepli 12. születésnapját az iwiw. A "piros betűs" ünnep kapcsán, gondoltuk megvizsgáljuk a közösségi média használatot Magyarországon. 
Facebook vs. iwiw. 
Facebook vs. sms. 
Facebook vs. Twitter. 
Facebook vs. valós élet?
Utánajártunk!

A felnőtt népesség 41 %-a (3,5 millió fő) aktív tagja legalább egy közösségi oldalnak. A legnépszerűbb közösségi oldal töretlenül a Facebook, hiszen a felnőtt népesség 38 %-a aktív tagja Mark kreálmányának, a FB-nak. A felnőtt népesség 33 %-a hetente többször látogatja a Facebook fiókját, kíváncsiak vagytok, hogy mit csinálnak?
  • 87 % levelezik/chatel
  • 79 % mások által megosztott tartalmakat lájkol és oszt meg
  • 54 % cégek márkaoldalait keresi fel
(Forrás: Médaiméter, N=2000, 2013)

A 35 év alattiak egyre több és több időt, 2013-ban összesen 4,2 órát töltöttek közösségi oldalakon. A legaktívabbak a 14-18 év közöttiek, hiszen 97 %-uk aktív tagja valamelyik közösségi oldalnak. 
A Facebookot ismerők 83 százaléka legalább naponta egyszer belép az oldalra, a google+ rendszeres használóinak aránya 12, az iwiwé csak 1 %.
A szülinapos iwiw eredményei még rosszabbak, ha megvizsgáljuk azt is, hogy hányan tagok, de mégsem használják az oldalt vagy törölték magukat onnan (N=600, 14-18 év)
Ezzel szemben a Facebook regisztrációval rendelkezők 90 %-a naponta legalább egy üzenetet küld valakinek, negyedük viszont naponta több mint 50 chatüzenetig is eljut. Jellemző a chatelés fontosságára, hogy egy átlagos alkalommal 8 %-uk egy, több mint felük viszont 2-3 chatablakot tart nyitva. A Facebook a legfontosabb chat oldalnak számít, az így kommunikáló diákok 82 %-a használja leggyakrabban a Facebookot, a Viber, a Skype és a WhatsApp közül csak az első említése érte el a 10 %-ot. (N=600, 14-18 év) 
Forrás: Forsense, N=600, 14-18 év, 2013 ősz

Ha még mindig nem unjátok a statikat (bízunk benne...), akkor következzen még néhány érdekes infó:
  • A leggyorsabban növekvő demográfiai csoport a Twitteren az 55-64 éves korosztály. 2010 óta 79 %-kal több középkorú használja ezt a közösségi oldalt. 
  • A világon minden másodpercben 2 új tag csatlakozik a LinkedInhez. Igaz itthon még kevésbé elterjedt az oldal, de várhatóan a következő években itthon is változás várható. 
  • 2013-ban a közösségi média megelőzte a pornográfiát a weben elsődleges tevékenységként. Sőt, sokan még szex közben is használják a Facebookot... Facebook vs. valós élet? A többségnek egyértelműen Facebook! 
  • A 18-44 év közötti okostelefonosok 25%-a nem emlékszik az utolsó alkalomra, amikor nem volt vele a mobilja. Veletek mikor fordult ez elő legutoljára? 
Forrás: http://marketingmorzsak.hu/10-meglepo-kozossegi-media-statisztika/

Az iwiw szülinapja kapcsán kicsit elkalandoztunk a közösségi média használatban. Cikkünkből egyértelműen kiderült, hogy a Facebook nemcsak az iwiwet, a Twittert és a telefonos sms küldést, de sokszor még a valós életet is "megverte". Hiszen minek is beszélgetnénk a barátainkkal, ha chatelhetünk is velük? Miért találkoznánk velük, ha úgyis minden életeseményüket látjuk Facebookon? Minek mondjuk el személyesen a véleményünket, ha ott a "like" gomb? 
Facebook vs. valós élet? Facebook!
Ha Te nem így érzed, akkor nézd meg a Durex reklámfilmjét, ami arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy ideje lenne "visszatérnünk" az életbe és a valós emberi kapcsolatokhoz...
Turn off to turn on!
Princz Viktória 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése