2014. március 1., szombat

Nőnek lenni...

"Varázslatos dolog nőnek lenni. Olyan kaland, amihez bátorság szükséges, olyan viadal, amit soha nem lehet megunni. Ha nőnek születsz, sok nagy feladat vár rád. Először is harcolnod kell azért, hogy megtudják: ha Isten létezne, ősz öregasszony vagy szép lány is lehetne. Azután harcolnod kell, hogy megértesd az emberekkel: a bűn nem azon a napon született, amikor Éva leszakította azt az almát. Azon a napon egy csodálatos erény született, amit úgy neveznek: engedetlenség. Végül azért kell harcolnod, hogy bebizonyítsd: formás, kerek testedben értelem lakozik, és meghallgatásért kiált." - Oriana Fallaci


Ez bizony a MI ünnepünk. Nők vagyunk és büszkék vagyunk arra, hogy nők vagyunk! 
Büszkék vagyunk arra, hogy nőként kiváló a színlátásunk, hogy mindig figyelünk a részletekre, hogy tudunk többfelé koncentrálni, hogy átlagon felül kommunikálunk és, hogy bizony van mit megmutatnunk is...
Eddig tartott a mai cikk filozofikussága. Most jöjjenek a WonderBra meghökkentő, olykor polgárpukkasztó, de mindenekelőtt hihetetlen kreatív reklámjai, amik nekünk, nőknek szólnak.
Mert bizony melltartót, csak mi hordunk (optimális esetben....).

A WonderBra cég a 90-es években lett világszerte ismert, miközben a céget 1939-ben alapították Kanadában. A 60-as évekre annyira ismert és kedvelt volt a női márka, hogy már csak úgy emlegették, mint "WonderBra, a Vállalat". 1961-ben mutatták be a push-up 1300-as modellt, ami szinte azonnal a legkeresettebb melltartó lett Kanadában, tulajdonképpen ez a modell alapozta meg a WonderBra ma is töretlen sikerét. 
Az igazi európai áttörésre 1991-ig kellett várni, ugyanis ekkor fedezték fel az angol nők a push-up melltartók jótékony hatásait, igaz az optikailag tuningoló fehérneműk már a 60-as évektől kaphatóak voltak a fekete kereskedelemben. 
A cég 1994 óta már nem csak push-up melltartókat, hanem számtalan típusú és fazonú fehérneműt árusít szerte a világon. A legtöbb országban a WonderBra a bujaság és a szexisség szinonimája lett. 

A legelső WonderBra reklámot 1994-ben mutatták be. A reklámban Eva Herzigova mutatta meg korán sem kis idomait "Hello Boys." felkiáltással. A hirdetés egyértelműen a férfi közönséghez szólt, olyannyira, hogy több autóbalesetet is okozott az óriásplakát - természetesen a férfi sofőrök körében.

A WonderBra koncepciója a 2000-es évektől azonban sokat változott.  A cég marketing vezetője hiszi, hogy ha nem mutatja meg magát a terméket és annak viselési helyét - a férfiak legnagyobb bánatára - inkább kreatív, provokatív módon ábrázolja, azaz nem ábrázolja azt, azzal sokkal nagyobb eredményt ér el, sokkal könnyebben éri el a fogyasztókat. Az egyes kampányok ezzel bevonnak minket nőket is a reklámba, hiszen kicsit gondolkodnunk kell egy-egy hirdetésen, majd örülhetünk ha megfejtettük azt.
Persze a reklámok kapcsán felmerül a kérdés, hogy Magyarországon mennyire lennének sikeresek ezek a gondolkodásra késztető hirdetések? Mennyire lenne népszerű egy olyan kampány, ami az átlagostól eltér és nem egyszerű, már-már primitív módon (nő, mell, melltartó, ár, akció!) ábrázol egy-egy terméket? 
Nah, de elég a kesergésből, elvégre ez a MI napunk, ezért jöjjenek is a csodás melltartó hirdetések! 

A WonderBra melltartók mindenkit és mindent megmozgatnak...
Csak hosszabb szívószálra lesz szükséged...
Viszont a kutyusod biztonságban lesz az eső elől, többet nem fog megázni, ha alattad ücsörög.
Ha WonderBra melltartót viselsz sok új barátod is lesz...
Még akkor is, ha kénytelen leszel fordítva ülni a motoron...
Viszont döbbent tekintetek kísérik majd végig a mindennapjaidat....

És akkor következzen néhány outdoor aktivitás is


Csak óvatosan. A teltebb keblek miatt megváltozik a térérzékelésed is...

És a legvégére egy szuper kampány 2012-ből, ami jól példázza a WonderBra kreativitását. Felöltözött, divatos, csinos nők az óriásplakátokon - "Kíváncsi vagy a titkomra?" szlogennel és egy QR kóddal. Ha a kódot leolvassuk, a telefonunkon megjelenik a hirdetésben szereplő hölgy fehérneműben. Figyelemfelkeltő, bevon, kreatív, de legfőképpen nem magamutogató és degradáló a nőkre nézve. Minket megnyert! 

Princz Viktória

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése