2014. március 29., szombat

Gyerek mellett Facebook? Naná!

Marketing tanácsadókként gyakran keressük arra a választ, hogy ki-mikor-honnan és mire használja az internetet, különösképp a Facebookot? Melyik posztunkkal kit érünk el? Milyen tartalom érdekes a különböző célcsoportoknak? Hogyan érjük el a potenciális fogyasztóinkat?
Mai cikkünkben bemutatjuk Nektek a legnagyobb Facebook felhasználó csoportot: ők bizony a kisgyerekes anyukák!

Megszületik a gyerek, a nő otthon marad. Nem jár dolgozni, nehezebben találkozik a barátaival, családjával, az élete a gyereke körül forog. Ez az élet rendje - csak nem mindig egyszerű ezt megszokni. Erre jelent alternatívát a Facebook! 
Egy 2012-es, amerikai tanulmány szerint a nők 44%-a több időt tölt el Facebookon a gyereke születése után, mint korábban. Egy szintén 2012-es kutatásból kiderült, hogy a vizsgálatban részt vett 1000 anyuka 99 %-a rendelkezik Facebook profillal és naponta körülbelül 3 órát tölt a közösségi oldal böngészésével.  Leggyakrabban este 8 és 10 óra között aktívak, míg kevésbé aktívak hétköznaponként reggel 8 és délután 4 óra között.
Üzleti szempontból ennél is fontosabb információ, hogy az anyukák a leginkább "lájkoló" csoport, a kutatásban résztvevők 49 %-a "lájkolja" kedvenc márkáinak hivatalos FB oldalát. 
Forrás: mashable.com/2012/06/29/moms-most-influenced-brand-likes-on-facebook-infographic

Még megdöbbentőbb, hogy az anyukák 83 %-a FB-on követi kedvenc márkáját és mindössze 11 %-uk egyéb közösségi oldalakon  (pl.: Twitter, Instagram). 
Forrás: www.edisonresearch.com/wp-content/uploads/2013/05/Moms-and-Media-2013-by-Edison-Research.pdf
És akkor nézzünk egy kis hazai statisztikát. A TeszVesz.hu aukciós portál 2010-ben saját felhasználói körében végezett kutatást. A kutatás szerint, a fél évnél kevesebb, illetve a 4 évnél hosszabb ideje otthon lévő anyukák interneteznek a legtöbbet. A számítógép előtt töltött időt a gyermekek száma is befolyásolja, viszont éppen hogy fordítva, mint gondolnánk! Azaz minél több gyereke van egy anyukának, annál hosszabb ideig van bekapcsolva a számítógépe. A megkérdezett anyukák 18 %-a nyilatkozott úgy, hogy nagyon,
44 %-a, hogy eléggé fontos számára az internet. 

Felmerülhet bennünk a kérdés, hogy vajon miért interneteznek és főleg miért Facebookoznak ennyit a kismamák?
A válasz egyszerű... Egyrészt ez az egyetlen "felületük" a külvilággal való kapcsolattartásra, egy kézenfekvő lehetőség a barátaikkal, kollégáikkal és akár családjukkal való kapcsolattartásra. Másrészt az internet és főleg a Facebook képes megerősítést is adni nekik - kiposztolják, hogy épp nem alszik a gyerek, nem eszik rendesen, fáradtak, stb. - biztos, hogy kapni fognak megerősítő, biztató válaszokat, ha mást nem, lájkokat.
Harmadrészt pedig ne felejtsük el, a fényképek posztolását sem. Van jobb felület a büszkélkedésre a közösségi oldalaknál? A korábban már említett, 2012-es amerikai kutatásban résztvevő édesanyák 98 %-a (!) töltött már fel fotót a gyerekéről FB-ra.

A fenti kutatások függvényében elmondhatjuk, hogy az édesanyákat a legkönnyebben FB-on érhetjük el, így érdemes nekik tartalmakat előállítanunk, különösen a késő délutáni, esti órákban.

Forrás:
http://researchnews.osu.edu/archive/FBparents.htm
http://mashable.com/2012/10/31/moms-facebook-me-time-study/
http://mashable.com/2012/06/29/moms-most-influenced-brand-likes-on-facebook-infographic/
http://www.edisonresearch.com/wp-content/uploads/2013/05/Moms-and-Media-2013-by-Edison-Research.pdf
http://www.nlcafe.hu/csalad/20100311/a_kismamak_nem_birjak_internet_nelkul/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése