2014. január 16., csütörtök

Két mémmé vált reklámfilm

2014-ben sem unatkoznak a kreatív szakemberek. Egyre másra jelennek meg az újabbnál újabb reklámfilmek. Így rukkolt elő az Old Spice is, a H&M is, de még a Greenpeace is egy-egy új reklámmal – KATT a Facebook oldalunkra és tessék reklámfilmeket nézni!
Két reklámfilm, azonban már-már mémmé vált és egyre-másra, de leginkább folyamatosan feltűnik a FB függők hírfolyamán, ezeket vizsgáljuk meg most.

Mindkét reklámfilmben közös, hogy nagyon intenzíven az érzelmekre hat. Különbség, hogy amíg az egyik pozitív, addig a másik inkább negatív érzelmeket vált ki. De mégis mind a kettő a maga nemében tökéletes. 

A Protector & Gamble 2012-ben a nyári Olimpiák alkalmával már forgatott egy hasonló témájú filmet („Thank you Mom”), így várható volt, hogy a téli Olimpiát sem hagyják ki.

A P&G, mint az anyák büszke szponzora jelenik meg és mutatja be az anyák korántsem egyszerű, ám annál nehezebb életét. A kisfilm garantáltan minden anya szemébe könnyeket csal és ezzel meg is érkeztünk a mémmé válás okához.
Facebookon napi többször osztják meg édesanyák, édesapák, szerető gyerekek a P&G filmjét olyan felkiáltásokkal, mint: „Köszönöm anyu!”, „Mindenkinek, aki szereti az anyukáját”, „A legszebb reklámfilm” és még hosszasan sorolhatnánk.
Kétségtelen, hogy a P&G ismét nagyot alkotott és tökéletesen célt értek az új filmmel. Kritikaként azért megjegyeznénk, hogy a TV-ben is futó, rövidített spot-ban olvashatatlan a felirat a kisfilm végén. Értjük, hogy drága a reklámidő, de ha már összeraktak egy ennyire megható filmet, ne rontsák el a végét és szánjanak még rá 1-2 másodpercet.

A másik reklámfilm szintén az érzelmekre hat és amellett, hogy minden sofőrhöz szól, elsősorban mégis a szülőket szólítja meg.

A filmben két autó ütközését látjuk. Ez eddig még nem is lenne meglepő egy biztonságos közúti közlekedésre buzdító reklámban, csakhogy a filmben az ütközés előtt a két sofőr kiszáll az autóból és beszélget egymással. Mindketten tudják, hogy hibásak és mind a ketten tudják, hogy meg fognak halni. Az új-zélandi film nézése közben szerintem minden sofőr libabőrös lesz, hiszen a szürrealitása mellett nagyon valós a jelenet.
A film készítői jól választottak, hiszen úgy nyúltak egy elcsépelt témához, hogy az elgondolkodtató, új és ezzel együtt megosztható legyen. A reklám vírusvideóként terjed a neten, aminek MI örülünk is, hiszen inkább látunk ilyen videókat a hírfolyamunkon, mint a Való Világ aktuális beköltözőjének a bemutatkozóját…

A beszélgetés a két sofőr között:
- Haver, sajnálom! Azt hittem lesz időm kifordulni.
- Kitetted az orrát, nincs időm megállni.
- Ugyan haver, ez csak egy apró hiba volt.
- Tudom, ha talán lassabban jövök, de...
- Kérlek! A fiam ott ül hátul!
- ...túl gyors voltam. Sajnálom. 

Reméljük, hogy 2014 a jó reklámok éve lesz és még sok hasonló posztot írhatunk Nektek. 

Princz Viktória

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése