2014. január 17., péntek

404 mint marketing eszköz



Aki internetezik – és hát ma már ki nem - az bizony találkozott már az úgynevezett 404 hibaoldallal. A 404 szám feltűntetése mellett általában olyan üzeneteket is találunk, mint „hiba az oldalon”, „az oldal nem található”, „nem létező tartalom”, „error”. Az átlag felhasználó ilyenkor bosszankodik egy sort és visszalép a hibás oldalról, folytatja tovább a böngészést. De miért ne lehetne ez a 2 perc bosszúsággal eltöltött pillanat, amikor ráébresztenek minket arra az oldaltulajdonosok, hogy a tartalom, amit keresünk már nem elérhető vidámabb? Miért ne lehetne ezt az oldalt is feldobni, akár okos tartalommal az oldal tulajdonosának hasznára fordítani, a felhasználó arcára mosolyt csalni? Lehet! Hoztunk is rá néhány példát, de előtte nézzük, mire is „jó” online marketing szempontból a 404 hibaoldal.


404 hibaoldal
Az üzenetet általában olyan esetben kapjuk, amikor egy olyan linkre kattintunk, ami már nem él, ami mögött már nem található tartalom. Mit tesz egy átlag felhasználó, ha egy ilyen oldallal találja szemben magát? Bosszankodik! Elsősorban! Majd vagy visszalép a böngészőjében egyet és megpróbálja újra a keresést – ez az elszántabb fajta - vagy pedig egyszerűen bezárja az ablakot és máshol keresi tovább a megoldást. Minden weboldal tulajdonos beláthatja, hogy egyik sem a legjobb megoldás, hiszen mindkét esetben potenciális ügyfelet veszített. Holott ha segítő kezet nyújtott volna a látogatónak, némi információval látta volna el a keresőt, hogy miért kapott ilyen oldalt, mi a teendője annak érdekében, hogy megtalálja, amit keres, esetleg némi humorra is fűszerezi a kialakult szituációt, bizony megmenthető a helyzet és akár még az üzlet is megköttethet.


Milyen a jó 404 oldal
  • elmondja a látogatónak, hogy miért kapott ilyen eredményt – elavult linkre kattintott, az adott oldalt/aloldalt/cikket amire a link mutatott, törölték, elgépelte az URL címet
  • segít abban, hogy a kereső tudja mi a teendője annak érdekében, hogy megtalálja a keresett tartalmat
  • jó, ha a 404 oldalunk tartalmaz egy keresőmezőt, ahol a látogató tovább kutakodhat a kívánt tartalom után
  • jó, ha egy oldaltérkép is tartalmaz a hibaoldalunk, hogy a látogató gyorsan átláthassa az oldalunk mely részén akadt el
  • navigáljuk a keresőt a legfontosabb oldalainkra/aloldalainkra
  • kreatív

Kreatív megoldások 404 oldalra










Szabó-Princz Orsolya

Forrás: http://www.online-marketing-akademia.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése