2013. augusztus 1., csütörtök

A Royal Baby, mint turizmusserkentő eszköz?

A Royal Baby megszületés bizonyára nagyon jó hír William és Kate valamint a brit királyi család számára, de vajon ugyan annyira fog felvirágozni a brit beutazó turizmus amennyire kivirult az anyaságtól a cambridge-i hercegné?

Egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy ebben bíznak a britek, úgy néz ki, hogy feltett szándékuk a turisztikai szakembereknek előnyt, és turisztikai bevételt kovácsolni a herceg születése körüli lelkesedésből, amely a világ talán minden tájára kiterjedt. Legalábbis erről tanúskodik a Visit Britain legújabb kampány plakátja, amely az újszülött György herceget és a boldog hercegi párt hívta segítségül annak érdekében, hogy Nagy-Britanniát mint családbarát desztinációt hirdesse.

A "Welcome to Great Britain" plakát 21 országban - köztük Európa egyes részein, az Egyesült Államokban, Kanadában, Brazíliában, Ausztráliában, Kínában, Japánban és Oroszországban - lesz hivatott Anglia, mint kihagyhatatlan turisztika célpont promótálására.

A plakát elsődleges célja, hogy az immár három fősre gyarapodott, boldog hercegi családdal demonstrálja Anglia családbarát mivoltát, kiemelve, hogy a szigetországban számos program áll a családok rendelkezésére, ráadásul korosztálytól függetlenül.

És ha már hittünk a plakátnak, és csak és kizárólag a hatására ellátogatunk Angliába, bizony ott a helyszínen sem kell attól félnünk, hogy hercegi pár nélkül maradunk. És bizony itt nem arra gondolunk, hogy már-már filmbe illően szerencsések vagyunk, és miközben London utcáit koptatjuk egyszer csak szembe jön velünk a hercegi pár. Hanem a szuvenír és a játékboltok kínálatára, ahol komplett „Royal Baby Kollekciók” állnak a rendelkezésünkre, annak érdekében, hogy az Angliát uraló trónörökös-hisztériából egy keveset mi is hazavihessünk magunkkal, még ha csak egy kulcstartó vagy éppen egy porcelán csésze formájában is.

Azonban ha nem érjük be egy csecsebecsével és bizony jobban szeretnénk átélni a hercegi pár életútját, akkor sem kell csüggednünk. Számos belföldi élményút áll a rendelkezésünkre. Ellátogathatunk például Eton-ban, ahol William koptatta a padot, romantikázhatunk a St Andrews egyetem kertjében ahol annak idején a hercegi pár megismerkedett egymással, de akár ellátogathatunk Anmer Hall-ba is, amely a brit királyi herceg és családja nyári rezidenciájának színhelye.
És bizony, akármennyire is furcsa nekünk itt Magyarországon az, hogy ki- és felhasználják angol kollégáink a kisherceg születését a turisztikai bevételek növelésére, a statisztikák azt támasztják alá, hogy ha nem turisztikai szakemberek vagyunk, hanem turisták, akkor bizony ilyen és ehhez hasonló programokra vágyunk.
Lássunk néhány megdöbbentő számadatot:

A Tower of London az egyik leginkább látogatott turista attrakció, 2,4 millió nemzetközi látogatóval.
  • A Temze parti látnivalót a Nemzeti Tengerészeti Múzeum és a Royal Observatory Greenwich követi, 2,3 millió látogatóval.
  • Lecsúszva a dobogós helyről 1,8 millió látogatóval a negyedik helyen áll a Szent Pál Székesegyház, amely Károly herceg és Diana esküvőjének helyszíne volt.
  • A Visit Britain által - 25 000 fő bevonásával - készített legfrissebb felmérése rávilágít arra, hogy a királyi helyszínek, várak vagy éppen kastélyok nekünk, turisták számára az első három hely egyikén szerepel azon a bizonyos „must see in Britain” listán.
Mindezek ismeretében MI elgondolkodtunk azon, mi lehet az a hazai esemény, és ki vagy éppen kik lehetnének azok a hazai közéleti személyek amelyre/akikre akár egy nemzetközi turisztikai kampányt is építhetnénk úgy, hogy az bizony hozzon is a konyhára?! Akár nemzetközi hírnév, akár kézzelfogható bevétel formájába. Hmmmm…. Vannak ötleteink, de ezeket most még talán nem osztjuk meg Veletek. :)
Szabó-Princz Orsolya

Forrás:
http://www.telegraph.co.uk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése