2013. július 11., csütörtök

Gillette avagy a csupasz valóság


A szőr eltávolítása mára teljes mértékben beépült a mindennapjainkba, legyen szó akár a férfiakról, akár a nőkről. Változó világunk új női és férfi szerepértelmezések kialakulását eredményezi, amely tendencia egyértelmű hatással van a kozmetikai piacra (is), hiszen új termékek és szolgáltatások megjelenését szorgalmazza.

Egyre inkább jellemző társadalmunkra a testkultusz azaz a diadalmaskodó testformák, a végre létjogosultságot nyert intim vágyak, példátlan odafigyelés a külsőre és az egészségre. A fiatal, ápolt, megmunkált test magas teljesítőképessége, terhelhetőséget és nagyfokú vásárlóerőt sugall.

Egy kis történelem
Európában először Rómában kezdtek el szőrteleníteni a nők. Szemöldöküket csipesszel szedték ki, egyéb testtájaikon pedig főtt piócát alkalmaztak a nem kívánt szőrszálak eltűntetésére. A XV. század végéig a felesleges szemöldök szálak eltüntetésére a legismertebb módszer a tojáshéjdarabos, ecetes, macskaürülékes pakolás, valamint egy smirgliszerű anyagból gyártott kesztyű, amivel egyszerűen ledörzsölték homlokukról a feleslegesnek vélt szőrszálakat . 1915-ben jött el számunkra, nők számára a megváltó felfedezés, hiszen ebben az évben fejlesztette ki a ma is népszerű Gillette cég az első női borotvát, majd 1930-ban jött a Remington az első női elektromos borotvával. A kémiai epilálószerek az 1940-es években jelentek meg Amerikában, majd 30 évvel később megszületett a hideggyanta csík is.

Ma már rengeteg módját ismerjük a szőrtelenítésnek, egyre inkább előtérbe helyezkednek a tartós szőrtelenítési eljárások, így bizony a hagyományos borotvák – jelen esetben női borotvák – eladásához egyre kreatívabb megoldásokra van szükség. Nézzük a MI kedvenc női borotva hirdetéseinket.




Gillette: New legs every day
Agency: Mccann Erickson, Santiago, Chile


Gilette: Take it all off
Advertising Agency: BBDO, New York, USA


Gilette: Seriously smooth legs
Advertising Agency: CLM BBDO, Paris, France


Gillette Venus: "SUCTION"
Advertising Agency: BBDO Guerrero Ortega, Philippines


Gillette Venus: "NUNS"
Advertising Agency: BBDO New York


Schick Quattro
Advertising Agency: JWT New York


Wilkinson Quattro: Bikini
Advertising Agency: JWT Paris


Schick Quattro: "HAIR DISCLOSURE"
Advertising Agency: Euro Rscg Taipei, China


Gilette: Beac Towels
Advertising Agency: BBDO, Germany


Venus: Escalator
Advertising Agency: BBDO Guerrero Ortega, Philippines








Szabó-Princz Orsolya
Marketing iDolls (marketingidolls.com)

Forrás:
http://szortelenul.blog.hu
http://www.c3.hu/scripta/lettre/lettre44/vigorello.htm
Tímár Orsolya: KERESD A FÉRFIT!; AVAGY ÜZLETILEG GENERÁLT SZÉPSÉGÁPOLÁS

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése