2013. június 19., szerda

Városmarketing – in an Absolut World



Az Absolut Vodka mindenki számára ismerős, ha nem is az üzletek polcairól, a meghökkentő reklámjairól biztosan.
A svéd vodka márka, az 1980-as években több sebből vérzett – legalábbis az akkori marketing szakértők szerint:
1, Akkoriban minden üvegre papír címkét helyeztek – ezzel szemben az Absolut Vodka üvegeire átlátszó címkék kerültek, megkockáztatva ezzel azt, hogy a bárok polcain az emberek egyszerűen átnézek az üvegen és észre sem veszik a márkát.
2, Az üveg szája kifejezetten keskeny. Ezzel is egy új trendet teremtett a márka, korábban minden likőrös-alkoholos üveg szája szélesebb volt. A korabeli szakértők szerint ez is csökkentette az ital népszerűségét, hiszen nehéz megragadni az üveget, így az könnyen kicsúszhat a kezünkből.
3, És végezetül. Absolut? Az meg milyen név? Túl egyszerű, túl sablonos, ezzel nem lehet befutni!
Az Absolut Vodka mégis történelmet írt. A kreatívok két célt akartak és akarnak megvalósítani minden egyes reklámkampánnyal: szórakoztatás és meglepetés. A hirdetések a reklámok és a művészet határán mozognak, miközben minden printhirdetés egy kaptafára megy: előtérben az üveg vagy annak formája majd az „Absolut” szó és mögötte még egy-egy szó, ami vagy a márkára vagy annak fogyasztójára jellemző. A reklámok valójában azért olyan élvezetesek, mert sokszor a legvalószínűtlenebb kapcsolatba kerül a vodka és a képi megjelenítés. A hirdetések egyszerre időtlenek és modernek, mind e mellett nem azonosítható a márka egyetlen korosztállyal vagy életmóddal sem.
Mára a márka divatot teremtett. Világszerte várják az emberek a legújabb reklámkampányt, gyűjtik a svéd vodka plakátjait, képeslapjait.
Az Absolut Cities sorozat a 80-as évek végén jelent meg. A plakátokon keresztül jelentették be, hogy a vodka mikor-melyik amerikai városba érkezett meg. Kiragadták az amerikai városok egy-egy jellegzetességét, általános élethelyzetét és a legváltozatosabb módokon elhelyezték rá az üveget.
A Cities of Europe kampány a 2000-es évek végén született meg. A Newsweek hátsó borítójának belső oldalán jelent meg hétről-hétre egy-egy új városhirdetés. A hirdetéshez minden héten a Newsweek újságírója írt egy izgalmas beszámolót az adott város legizgalmasabb éttermeiről és bárjairól. Az amerikai, majd az európai kampány után nem volt meglepő, hogy a hirdetések a világ összes városára kiterjedtek.
A fantasztikus képi megjelenítésű reklámok láttán, joggal felmerülhet bennünk a kérdés: vajon az Absolut Vodka nem tett többet sok ország népszerűsítéséért, mint az adott ország turisztikai szervezete?
Még több képet ITT találtok! Érdemes végignézni őket!



Princz Viktória

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése