2013. április 18., csütörtök

Kreatív csomagolóanyagok! Így is lehet!

A csomagolásnak és a termékek formatervezésének a mai világban talán még hangsúlyosabb szerep jut, mint ez idáig. Felszínes világban élünk, gyakran az első benyomás, a külcsín alapján ítélünk, így ma már muszáj időt, pénzt, energiát és kreativitást fektetnünk a termékeink megjelenésébe.


A csomagolás hagyományos funkciói – védi a terméket, szállíthatóvá teszi azt, utal a termék minőségére, informál, segíti a termék használatát – mára már számos marketing funkcióval bővültek, ilyenek többek között:
  • figyelemfelkeltés
  • termék előnyök kihangsúlyozása
  • reklámközvetítés
  • piacbefolyásolás
  • többletérték előállítás
  • márkahűség kialakítás

Marketingszakemberek által végzett felmérések igazolják, hogy egy-egy termék sikertelenségéhez mintegy 80-85%-ban a külső megjelenés, vagy éppen a termék vagy annak csomagolásának formatervezése tehető felelőssé.

Sajnos itthon még elég gyerekcipőben jár a kreatív szakma a csomagolóanyagok tervezését illetően, holott egy-egy jól kitalált design komoly versenyelőnyhöz juttathatná termékeiket. Az alábbiakban MI összegyűjtöttünk néhány egyszerű, mégis nagyon eredeti külföldi példát, hogy inspiráljon minket a hétköznapokban.

Kenyér csomagolás - Lo Siento Studio, Sapnyolország



Ketchup üvegek - JWT, New York
Hmmmm… ugye, hogy egész másmilyen így a ketchup fekvése? J



Colgate Max Night: Pizza Boksz – Y & R, Párizs
Egyszerű, mégis hatékony marketingfogás. Ki felejtené el ezek után megmosni a fogát?!


Kohberg, kenyér csomagolás – Envision, USA
A Kohberg cég Dánia legnagyobb kenyérgyártó üzeme. Ezzel az ötletes csomagolással kommunikálják a fogyasztók felé, hogy büszkén támogatják a mellrák elleni harcot és egyúttal felhívja figyelmünket e harc fontosságára. Természetesen a kommunikáción túlmutat társadalmi szerepvállalásuk. A speciális csomagolásban eladott rozskenyerek bevételének egy részét minden évben a Dán Rákellenes Egyesület számára adományozzák.


Parmezán ceruza - Kolle Rebbe / KOREFE , Németország
Az a kreatív parmezán-csomagolás tökéletes segítsége lehet minden háziasszonynak. Nem csak abban rejlik előnye, hogy tökéletes parmezán forgácsokkal tudjuk díszíteni az elkészült ételt, de a csomagoláson szereplő mérőskála segítségével nyomon tudjuk követni, hogy mennyi parmezánt használtunk el, és az elhegyezett adagnak mennyi a kalóriatartalma. 

Ugye, hogy mennyit számít a csomagolás? Tegye fel a kezét, az, aki a képek nézegetése után nem kapott kedvet egy szelet pizzához, ne próbálná ki a parmezán ceruzát, vagy éppen ne jött lázba a női fenekek paskolását imitáló ketchupos üvegektől! Na ugye! Ez a csomagolás hatalma! MI csak remélni tudjuk, hogy lassan a hazai kreatív szakemberek is felzárkóznak a nyugati mintához és hasonlóan egyedi termékcsomagolásokkal találkozhatunk a polcokon.

Szabó-Princz Orsolya

forrás:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése