2013. április 4., csütörtök

„Check in” – kialakuló trend vagy függőség?


Mielőtt belevágnánk, az igazi témánkba nézzük egy új mozaikszót: SoLoMo. Vajon mit takar ez a rövidítés? Social, local, mobile. A „social” szó a közösségi oldalakon való kapcsolattartásra utal, a „local” a beépített GPS-eknek köszönhető valós idejű helymeghatározást jelenti, míg a „mobile” azt jelenti, hogy ezek a szolgáltatások a mobilinternetnek köszönhetően bárhol elérhetőek. Olyan alkalmazásokra kell gondolnunk, mint a Facebook Places vagy a Foursquare.
Nézzük mi is áll ennek a trendnek a hátterében: A 2009-es várakozások szerint az okostelefonok értékesítése 2012-re haladta volna meg a személyi számítógépekét, azonban ez már 2010 negyedik negyedévében bekövetkezett. Ebben az időszakban 100 millió okostelefont szállítottak le 92 millió PC-hez képest és ebben a hatalmas számban még nincsenek benne a különböző táblagépek, amelyek szintén okos mobileszközöknek minősülnek. De vajon mit csinálunk az okostelefonunkon?
Csináltunk egy mini és így nem reprezentatív kutatást. 96 kedves ismerősünk, barátunk válaszolt az általunk Facebookon terjesztetett kérdőív néhány kérdésére.
A kérdőívből kiderült, hogy az okostelefonunkat az alapfunkciókon kívül (telefonálás, sms írás, stb.), leginkább a közösségi oldalakon való böngészésére, e-mailek és egyéb internetes tartalmak (mint pl. ez a blog :) ) olvasására használjuk. A kitöltésben résztvevők legnagyobb aránya egyáltalán nem használt még „check-in” programokat. Azok közül viszont, akik használtak/használnak, a válaszadók 49 %-a úgy nyilatkozott, hogy még gyakrabban használna ilyen applikációt, ha az valamilyen ajándékkal, úgymond jutalommal járna. Például egy ital a bárban, plusz egy éjszakai tartózkodás a szállodában, ingyen masszázs stb. Arra a kérdésre, hogy miért használnak ilyen apllikációkat, elsöprő fölénnyel az „ismerősökkel való találkozás” válasz nyert, ezt követték a „szívesen osztok meg dolgokat magamról” és az „emlékeztetőnek, hogy merre jártam” válaszok. Egy-egy görbe este után lehet a Facebook segít összerakni az emlékeket…? Végül pedig arra voltunk kíváncsiak, hogy Ti milyen helyekről jelentkeztek be a legtöbbet. Legtöbbször új városokból, klubokból, kávézókból és éttermekből csekinnolunk.

Összegezzünk. Egy új trend van kialakulóban, nevezhetjük ezt SoLoMo-nak vagy épp check-in függésnek is. Miért van ennek jelentősége? Gondoljunk bele. Minden becsekkinolás egy újabb ingyenes megjelenést jelent a vállalatunknak. Nem elég, hogy nekünk ingyen van, de közismert tény, hogy az emberek szívesebben látogatnak el olyan helyekre, ahol az ismerősük is járt már, esetleg ajánlotta azt és ezek az applikációk ezt a funkciót is magukban hordozzák. Harmadrészt, minden egyes megjelenés az interneten, legyen ez akár egy Facebook check-in, segít, hogy a keresőmotorok könnyebben ránk találjanak. Azaz tiszta haszon nekünk, csak meg kell tanulni, hogy hogyan ösztönözhetjük az embereket a check-in applikációk használatára. Következő posztukban mutatunk néhány példát…

Princz Viktória

Forrás: Nagy Dániel: SoLoMo: It’s Not Too Late To Be Early – Mi is takar ez a legújabb angol rövidítés? http://marketintelligence.blog.hu/2012/02/14/solomo_it_s_not_too_late_to_be_early_mit_is_takar_a_legujabb_angol_rovidites 
                       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése