2013. március 10., vasárnap

Milyen a jó Facebook poszt?

Marketing tanácsadó cégként rengeteget foglalkozunk a közösségi médiával. Mikor, melyik cégnek, miért és mennyire éri meg jelen lenni az online világban? Hogyan és mit kommunikáljon magáról, a termékéről vagy épp szolgáltatásáról?




Nehéz olyan tartalmat előállítani, ami nem öncélú, amire kapunk „lájkokat”, ami figyelemfelkeltő, érdekes, kreatív, megosztásra alkalmas. De bizony van, hogy ez nem sikerül… Van, hogy „nem tetszik”-elnek minket a rajongóink, vagy elrejtik a bejegyzéseinket, vagy egyszerűen csak nem „lájkolják” a posztjainkat (amiért mi néha vért izzadunk…).

Összegyűjtöttünk néhány egyszerű tanácsot, ötletet – lássuk, milyen a jó FB poszt?
·         Érdekes, izgalmas és figyelemfelkeltő, akár bizonyos határokon belül provokatív, hiszen a célunk, hogy minél több lájkot gyűjtsünk be.

  • Inkább képeket osszunk meg, ne videókat. A felhasználók ellustultak. Nem nézik végig a videókat (különösen az 1 perc fölöttieket), még csak a fáradtságot sem veszik, hogy rákattintsanak és belenézzenek. A kép ilyen szempontból sokkal jobb. Ránézek, tetszik, rányomom, hogy „tetszik” és ennyi. 
  • Ügyeljünk a helyesírásra! Kínos, amikor a kommentekben javítanak ki minket a rajongóink… 
  • Mindennap posztoljunk, de ne „posztoljuk szét” mások üzenőfalát, mert le fognak minket tiltani, el fogják rejteni a bejegyzéseinket, vagy még rosszabb, nem lesznek tovább a rajongóink. Posztoljunk egyensúlyban, rendszeresen, de nem percenként kettőt. Sem percenként egyet… Ne legyetek idegesítőek!

  • Ne akarjunk mindig értékesíteni. Osszunk meg érdekességeket, rólunk szóló információkat, kapcsolódó tartalmakat, de ne áradjon minden posztból az, hogy el akarunk adni valamit, a rajongókra akarunk erőltetni valamit. 
  • Ne legyünk terjengősek, ne rizsázzunk, mert senki sem fogja végigolvasni azt. Kerüljük el, hogy a „bővebben” gombra kelljen kattintani a posztunk olvasása során. Említettük már, hogy a felhasználók ellustultak? 
  • Vonjuk be a rajongókat  - „mondd el”, „klikkelj, ha te is csináltál/éreztél már ilyet”, „véleményezd”, „mit gondolsz?” stb. 
  • Konkrétan is kérdezhetünk: mikor? hol? mit? csináltál, de a miért? kérdéseket inkább kerüljük, arra kevésbé szeretnek válaszolni az emberek. 
  • Ha egy rendezvényről készítünk képeket, és azokat posztoljuk, buzdítsuk a fotón szereplő résztvevőket, hogy jelöljék be magukat – akár valamilyen ajándékot is ajánljunk fel cserébe. Ha bejelölik magukat és egymást azzal a kép megjelenik az ő üzenőfalukon is – sokkal több emberhez juttathatjuk így el a képünket és üzenetünket. 
  • Ismerjük meg a fogyasztóinkat és nekik/velük kommunikáljunk. Teszteljük a rajongóinkat – próbáljunk néha eltérő stílusban posztolni egyet-egyet. Több lájkot kapott vagy épp kevesebbet? Folyamatosan figyeljük és próbáljunk felállítani egy sémát. Hiába szimpatikus nekem egyfajta kommunikáció, ha azt a rajongók nem szeretik, nem vevők rá. Ismétlés a tudás anyja… Sose legyetek öncélúak. A rajongóinkért vagyunk, nekik kell tetszenünk.
  • Végezetül pedig, legyünk okosak! A Facebook oldalunk és posztjaink is árulkodnak rólunk. A kommunikációnk mindig legyen egységes, a vállalathoz és a célcsoporthoz, azaz a rajongóinkhoz illő! A Facebook egy új, dinamikus, közvetlen, fiatalos kommunikációs csatorna, ám ez nem jelenti azt, hogy cégünk megfeledkezve magáról bármit és bármilyen stílusban posztolhat. 
  • És egy ráadás tanács… Facebook „event” azaz esemény. Csak akkor hozzunk létre, ha ténylegesen van értelme és lesznek rajta résztvevők. Nincs annál cikibb, mint amikor mi és még két barátunk szánalomból rákattint az „ott leszek”-re és ennyi. Ennél jobban nem is pusztíthatnánk az imidzsünket…

Princz Viktória

Forrás: Sziva Ivett: Online kommunikáció eszközrendszere a turizmusban, Budapesti Corvinus Egyetem, E-turizmus tárgy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése