2012. szeptember 22., szombat

Lifelong learning – azaz amíg élünk, remélünk… NEM! Amíg élünk, tanulunk


A lifelong learning, azaz az egész életen át tartó tanulás, mint kifejezés, magában foglal minden olyan tanulást, művelődést, ismeret- és tapasztalatszerzést, amely az óvodás kortól a felsőoktatáson át egészen életünk végéig történik. Célja alapvetően a kulcskompetenciáink és alapkészségeink, képességeink kialakítására, megszerzésére irányul az együttműködésnek, mint készségének elsajátítása, fejlesztése mellett. A lifelong learning-koncepció gyökerei a 20. század elejére nyúlnak vissza, amikor az USA-ban több neveléstudományi szakember (Dewey 1916-ban és A. L. Smith 1919-ben) újraértelmezte a felnőttek tanításának – nevelésének tartalmát. Eszerint a tanulás az élet egészére kiterjed és hozzákapcsolódik a szellemi, anyagi és biológiai növekedéshez.

A csak iskolarendszerben történő tanulmányok kevésnek bizonyulnak ahhoz, hogy a munkaerőpiac igényeinek megfeleljünk. Szakképzettség, illetve érettségi nélkül ma már szinte lehetetlen elhelyezkedünk. Könnyen észrevehető ez a nagyszámú munkanélküliség képzettségének vizsgálatakor. A munkahelyet nem elég csak megszereznünk, azt meg is kell tartanunk, folyamatosan meg kell felelnünk a főnökünk elvárásainak. A mai fejlődő gazdaságban – nincs mese - az ismeretek folyamatos felújítására, frissítésére, és a mindig naprakész dolgozók hatékony munkájára van szükség.

Azonban, a mai világban az sem ritka, hogy az élethosszig tartó tanulásnak köszönhetően és a rengeteg lehetőség révén akár egész máshol kötünk ki az életben, mint terveztük azt. Erre tökéletes példa a chocoMe, ahol egy marketingmenedzserből, csokigyártó lett. Tény, hogy a chocoMe sikeréhez nagyban hozzájárult Mészáros Gábor marketinges múltja, hiszen nemcsak a termékei fantasztikusak, hanem a csokoládék csomagolása, valamint a különböző rendezvényeken való megjelenése is gyönyörű, igényes. Jó termék, jól felépített márka. Nemhiába másolják egyre többen…

Hasonlóan jó példának hoznánk fel a Cukorka - Sweetfabric Budapest esetét, hol nem csak egy terméket vásárolunk meg, hanem egy életérzést… Jó design, jó üzletpolitika (tanfolyamok, nyílt napok, vásárokon való részvétel) és természetesen kiváló minőségű és ízű termékek, szintén nem cukrász múltú szakemebrektől, designerektől.

A két példából is jól látszik, hogy a mai világban már nem elég, ha csak egy lábon állunk. Minden összefügg mindennel. Hiába a jó termék, ha rossz a marketing és hiába a jó marketing, ha rossz a termék, azaz tanulnunk kell. Tanulni, tanulni és tanulni… MI is ebben hiszünk – ezért is képeztük és képezzük magunkat folyamatosan…

De lévén, hogy péntek van és még az Édes Napok hatása alatt vagyunk és egyáltalán… Lehet valakinek pont ez jelenti a lifelong learning-et és a jövőt…Miért is ne? Lifelong learning? Csokitanfolyam? Mit szóltok? Macaron, csokoládé- és fagylaltkészítés. Ha érdekel kattints és tudj meg többet!

Ha kíváncsiak vagytok, hogy éreztük magunkat az Édes Napokon látogassatok el Facebook oldalunkra.

Szabó-Princz Orsolya, Princz Viktória

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése